תוכן עניינים

"לשחק פירושו של דבר, להכיר וללמוד את עצמך הרבה מעבר למה שידעת, לפתוח את הלב, לחדד את המחשבה, להקשיב לגוף ולאפשר לשלושתם לפעול בהרמוניה מושלמת. לחיות כל פעם מישהו אחר ובכך להבין טוב יותר את טבע האדם. לחוות מהי עבודה קבוצתית ומהו כבוד הדדי. להתחיל להאמין בעצמך... "

יוג'ין נאכט

חוג תיאטרון לילדים, איך יעזור לפתח את עצמם כשחקנים וכבני אדם?

חוג תיאטרון לילדים יכול לעזור בהתפתחות של כל ילד, לשפר את עצמו כאדם לבדו וכאדם בקרב סביבתו. במאמר הבא אסביר בדיוק כיצד התיאטרון בא לידי ביטוי בחיי היומיום של ילדינו ואיך יכול לשפר את כישוריהם ותכונותיהם.

שיפור הביטחון עצמי

העבודה בסטודיו מאפשרת לתלמיד להתפתח בקצב שלו. במהלך השיעורים, התלמיד משתתף בתרגילים שונים שבמקביל לצד המשעשע, מעמידים את התלמיד במרכז העניין, אפילו מבלי שירגיש.

במשך השנה התלמיד מתמודד עם קריאה והצגה של טקסטים, הצגת דמויות ואינטראקציה עם התלמידים האחרים בתוך קטעי משחק, דבר שמחזק את הביטחון העצמי של התלמידים תוך כדי למידה מהנה והצגה מול קהל.

פיתוח הדמיון

הדמיון הוא כלי מרכזי במשחק וכדי לפתח את הדמיון אנחנו נבצע תרגילים שדורשים להפעיל את הדמיון כמו להמציא המשך לסיפורים ומחזות, לנסות לדמיין ולתאר את הדמויות.

האימפרוביזציה (אלתור) היא התרגיל המרכזי לפיתוח הדמיון, בה התלמיד יצטרך לאלתר בהתאם לסיטואציה אותה מציגים ובהתאם לאיך ששאר הדמויות מגיבות.

הצגת ילדים של הסטודיו
חוג תיאטרון לילדים

הכרה והערכה עצמית

במהלך השיעורים התלמיד עובד עם הגוף שלו, המחשבות שלו, הדמיון והרגשות שלו.

אני שם דגש מיוחד על להפנים מה הוא עושה, מה הוא לא עושה, מה הוא מסוגל ומה הוא פחות מסוגל לעשות. זו לא צורה של ביקורת אלא הבנה והכרה במטרה, להבין איפה צריך לשים דגש בעבודה ואיך יוכל להביא את עצמו לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר ובצורה שרק הוא יכול.

להביא את עצמם לידי ביטוי

כל תרגיל, כל משחק, כל קטע קריאה או קטע משחק במסגרת העבודה בסטודיו מאפשרים לילד להביא את עצמם לידי ביטוי בעזרת מחשבות, מילים, תחושות או רגשות מסוימים, במצבים שלא בהכרח קורים בחיים היומיומיים. מסגרת התיאטרון שהיא מסגרת המאפשרת בצורה אופטימלית ביטוי עצמי.

כאשר הילדים פוגשים סיטואציות יוצאות דופן בתיאטרון, הם לומדים איך להעביר מסרים בצורה טובה ביותר בעזרת דיבור ושפת גוף.

קשב וריכוז

הקשב והריכוז הם הכרחיים בעבודה עם המשחק. בלי להיות מרוכזים וקשובים למה שקורה כמעט בלתי אפשרי לשחק כמו שצריך. זאת הסיבה שאני שם דגש מיוחד על פיתוח וחיזוק הקשב והריכוז.

אנו מבצעים תרגילי ריכוז והקשבה, תרגילים ומשחקים שונים בתיאטרון, שדורשים מהתלמיד להיות קשוב למה שקורה סביבו ולהיות מרוכז כדי להגיב בצורה נכונה בהתאם לסיטואציה אותה משחקים.

הקשב והריכוז הם חלק בלתי נפרד מחיינו והשימוש בהם דרך התיאטרון, יתרום לחיזוק הקשב והריכוז בחיי הילדים.

חוג תיאטרון לילדים -
חשיפה לעולם התרבות

במהלך השנה, התלמיד עובד עם טקסטים של הצגות (מונולוגים ודיאלוגים).

יחד עם זאת, התלמיד מתחיל להכיר מחזות ומחזאים, יוצרים אחרים ותקופות בתולדות התיאטרון ובסופו של דבר הופך לשחקן בעצמו.

חוג תיאטרון לילדים
חוג תיאטרון לילדים

מאיזה גיל זה מתאים?

זה משתנה מילד לילד, לפי הניסיון שלי, בדרך כלל בסביבות גיל 8, הילד מתחיל להיות יותר מאורגן בתוך עצמו, הוא מבין טוב יותר את הסביבה ואת הסובבים אותו. הילד כבר מתחיל לגבש את הדמות של עצמו, רצוי שיתחיל להכיר את עצמו ולבטא את תחושותיו, עולם התיאטרון יכול לתת לו את המקום לעשות זאת.

חוג התיאטרון לילדים של הסטודיו מזמין את ילדיכם להיחשף לעולם התיאטרון ולחוות חוויה יוצאת דופן שתשפר את תכונותיהם האישיות ויכולותיהם הטכניות כשחקנים וכבני אדם.

נשמע טוב? השאירו פרטים ונהיה בקשר

יכול לעניין אותך...

חוגים בשוהם

חוגים בשוהם

הסטודיו הוקם בשוהם בשנת 2001 במטרה לחשוף את היישוב הצעיר לעולם התרבות, לתת לילדי היישוב הזדמנות להיות חלק מעשייה ולמידה שתעזור להם להכיר את עצמם יותר טוב.

קרא עוד »
רוצה לשמוע עוד?